15 Haziran 2013 Cumartesi

Yanlış yapılan bir tercih - Eca Kombi

Merhaba,

Zaman içinde birçok markaya ait ürünler kullandım. Sorunlar yaşadım.
Ancak Eca markası ile yaşadığım sorunların ardı arkası kesilmeyince, firma ürününe toz kondurmayıp suçu başka yerlerde araması ile beni bu blog'u düzenleme yoluna itti.

Firmanın bu yaklaşımı devam ettiği sürece birçok kişi benim yaşadığım sorunları yaşayacak.
Tecrübelerimi buradan aktarayım ki tercih edeceklerin bir kısmına umarım yararlı olur ve doğru tercih yaparlar.

ECA kombi ile tanışmamız....

2013 yılı Ocak....
Yeni almış olduğum eve yerli ürün vs sebeplerle ve eski modelleri kullanan birkaç kişiden sorun yok bilgisine güvenerek Eca Confeo Plus kombiyi aldım.
Normal şartlarda detaylı araştırma yapmadan bu tür bir tercih yapmam ancak acele ile yapılan bir hata....

1-Kombi açılış aşaması. Ocak-2013
Servis randevusunu aldım. Geliş zamanı ile ilgili bir problem yok.
Ancak gelen servis personeli çocuk yaşta. Kombi fişli değil. Elektrik hattına direk bağlantı yapması gerekiyor. Ancak servis personeli sigorta-priz bağlantısı arasında bocaladı. Elektrik işi yapmaktan bariz şekilde korkuyor. Sigortaya faz ile birlikte nötr hattının da geleceğini düşünüyor.
Bir süre sesimi çıkarmadım. Bu hatta sorun var, elektrikçiye kontrol ettirmeniz gerekiyor demesin mi?
Arkadaşa; ben o prizi kullanabiliyorum dediğimde bocaladı. Neyse kardeş sen uçları prize takıp çalıştır ben hallederim dedim.
Servisi gönderdikten sonra uçları bağlayarak yoluma devam ettim.

2-İlk sorunlar. Şubat-2013
Şubat sonu itibari ile eve taşındık. sıcak su kullanımında dengesizlik olduğunu farkettik ancak ilk başta önemsemedik. (Büyük bir hata etmişiz)

3-Isıtma sistemini kapatıyoruz-Nisan-2013
Havaların ısınmaya başlaması ile petek sistemini kapandı. Duşa girip çıkıyoruz ev ısınıyor!!!
Sıcak su hattının açılması ile petekler ısınıyor...
1-2-3... durumun devam ettiğini görünce servisi arayıp randevu aldım.
Montaja gelenden biraz daha büyük bir arkadaş geldi.
Test ettik. Sorunu görünce yay eğilmiş diyerek değişim yaptı. Sonra motoruda değiştireceğim diyerek gitti bir motor alıp geldi ve değiştirdi.
Petekler sıcak olduğu için test yapamadık. Sorun bundan kaynaklı tamamdır dedi ve gitti.
Bir süre sonra kontrol ettiğimde sorunun devam ettiğini gördüm.
Aradım tekrar geleceğini belirtti.

Hafta içi eve gelip kontrol ediyor o sırada sorun tekrarlanmıyor!!! 1 gün sonra yeniden yaşıyoruz.
Tekrar aradım. Servisten başka bir personel geldi. (Her gelen tecrübe ve yaş olarak bir üst seviye..)
Akşam 8 gibi başladık ve gece yarısına kadar devam.. Telefon görüşmeleri yeniden aynı parçaları değiştirmeler.
Ben bu parçaların değiştiğini belirtiyorum, gelen arkadaş forma yazmamış değişmemiştir diyor.
Herhalde hayal gördüm demeye başladım.
Bu arada harcanan suyun haddi hesabı yok...
Olmadı.....

Bunun sonucu eca web sitesinden şikayet maili gönderdim.
Servisten başka bir personel geldi. Bu defa döküm blok parça vs değişimleri, motor, yay... kombide değişmeyen parça kalmadı.
Tam oldu gibi derken sorun tekrar yaşanıyor. Biz yine gece yarısına kadar ayaktayız ve musluk açık bekliyoruz....
Merkezden C... Bey aradı ve kendisinin gelip kontol edeceğini iletti.
Evde olmadığım bir gün gelip 3-4 saatlik çalışması ile sorunu tespit ediyor..
Tesisatta bulunan çok küçük 2 parça çakıl(toplu iğne başlığı kadar) filtreden geçiyor ve soruna neden oluyormuş.
Nihayet petek ısınma problemim çözüldü... Bu sayde banyo yaparken petekleri ısıtmakta kullandığımız gaz faturasından ve testlerdeki su harcamalarından kurtulduk:(...

4-Sıcak Su Dengesizliği-Şubat 2013-DEVAM
İlk sorun sırasında servisten gelenlere ve merkezden C... Bey'e aktardığım banyo sırasında sıcak suda yaşanan dengesizlik problemi öncelik diğerinde denilerek incelenmemişti.
Bir süre sonra mekezle tekrar irtibata geçtim.
Banyo sırasında suyun ya soğuduğu ya da kaynar duruma geldiğini belirttim.
Bana kombi kullanım dersleri verildi epeyce(?)
Yıllardan beri  birçok kombiyi kullandığımı, burada farklı bir sorun olduğunu iletiyorum ancak sorunumun olmayacağını, bu kombinin yıldızlarının çok olduğu, sorunsuz bir kombi olduğu anlatılıyor... (Evet yıldızlı kombimizin 3 tur parça değişimi ile sorun tespiti yapılabildi:((()
Neyse sonunda sorunuma inanıldı (herhalde)...
Bu defa merkezden O.... Bey ve başka bir servis personeli geldi.
Bu arada belirtmeden edemeyeceğim. Her ne kadar çok sorun yaşamış olsam da servis ve merkez personelin konuşma tarzları yaklaşımları olumsuz değil. Birde sorunum çözülse...

Banyo telefonu kontrol ediliyor :
- ECA : Bu modellerde bu sorun olabilir, basınç değişimi olur...
- Ben   : Peki ebeveyn banyosunda neden bu oluyor? Sade bir telefon var...
- ECA : ???

- ECA : Bataryanız arızalı suyu açamıyorum...
- Ben  : Telefonu bataryanın arkasından çıkarırsanız iyi olur:)))

- ECA  : Hidrofor basıncında sorun olabilir....
- Kontrol ediyoruz: Standart değerlerde....

- Ben   : Ya www.sikayetvar.com sitesinde ECA kombi ile ilgili bu sorundan çok sayıda var. Üründe bir problem olmasın?
- ECA  : Sitede 1-2 tane şikayet var. O aynı kişinin çok değerlendirme yapmasından vs..
- Ben    : Herhalde dikkat etmedim diyorum... (?)
*** Siteyi tekrar incelediğimde ECA markasından şikayetlerin %15 civarı sıcak su sorunu ile ilgili. (ki bu şikayetler tüm ECA markalı ürünler ile ilgili)

Gaz basıncı ölçümü, su basıncı ölçümü...
Söylenen : Su basıncınızda sorun var. Basınç kontrolü yaptırmanız gerekli. Diğer taraftan musluk açılınca dalgalanma oluyor... vsvsvsv
Şuana kadar kombi kullandığım evlerin içerisinde su basıncı en iyi olan ev burası.
Sizin üst katlarda bu sorun çok daha fazla olur. Kesinlikle sudan vsvsvsv...

Neyse arkadaşlar gitti...
Ben en başta yapmam gerekeni yapmaya başladım.
Teknik dokümanları okumaya.
Bu arada komşulara soruyorum. Sizde durum nedir???

Sonuç: Eca marka kombi kullananlarda sorun yaşayan epeyce var. Ancak V.. ve B.. marka kullananlarda sorun yok.
Teknik dokümanları karşılaştırıyorum ve durum şu:
Min. Basınç ve Debi değerleri ECA'nın yüksek. (0.3/3)
Diğer markalarda bunun yarısı veya daha düşük değerde.

Durum şu: Suyu ılıştırmak için muslukta oynama olduğunda bu değerlere uymadığı durumda suyu ısıtmıyor ve donuyorsunuz. Tekrar sıcak tarafa çevirdiğinizde bu defa suyu kaynatarak sizi yakıyor.
Eğer bataryayı tamamen sıcak tarafta tutup suyu yüksek tazyikte açar ve hiç oynatmazsanız sabit sıcaklıkta su alabiliyorsunuz.
Ama havaların ısındığı şu günlerde min. sıcaklık değeri bile sizi memnun etmiyor. Biraz daha ılık bir suya ihtiycınız oluyor.

Bu bilgileri ECA'ya ilettim. Ancak artık geri dönüş bile yapılmıyor.
Üründe sorun olabileceği kabul edilmiyor. Zira onlar için bu ürün kusursuz.

Tavsiyem: ECA markasından uzak durun.
Teknik değerleri inceleyin ve kombi seçiminizi  buna göre yapın.

Açıkçası bukadar satış yapan, kurumsal olan bir firmadan "Ürünümüz kusursuz" lafları yerine müşteri şikayetlerini dikkate alıp ürün ile ilgili ne yapabiliriz yoluna gitmesini beklerdim.
Bu tür davranışlar, yerli malı kullanalım diyen benim gibileri soğutuyor.
Gerekirse 2 kat fazla vereyim ama ürünü kullanayım...

Haziran ayında tekrar arandım. Son mailimden 2 hafta kadar sonra...
Değişen birşey yok.
- Ürün 4 yıldızlı,
- Kullanım hatası olabilir,
- Çevirmeli batarya takıp deneyelim,
- .....

Son olarak bir öneri daha ilettim.
Her kombinin yanında bir de mühendis gönderilirse müşteriye, insanlar banyoda iken mühendisimizde su ılıştırma işini yapar. !!!!

Yoksa insanların bu kombiyi başka türlü hakkıyla kullanabilmesi mümkün değil.
Yok biz mühendis istemiyoruz diyenler için diğer bir önerim kova talebinde bulunmanız.
Hamam-Kurna misali. Akan suda ayar yapamayacaksınız...

########################################################################
 VEEEEE ÇÖZÜMÜ BULDUK....
########################################################################
Sonunda müşteri memnuniyeti kapsamında kombi iade alındı.
Buradan 250 TL zararım var. (Tüm servis çağrılarında, kullanım sırasında aman dalgalanma olmasın diye sonuna kadar muslukları açmaktan dolayı harcanan fazla su-doğal gaz'ı saymıyorum)

Kombi 1100 TL ye alınmıştı.
250 TL uzatma borusu, montaj vs için vermiştim.
Kombi faturası ile ödeme yapıldığı için 1100 TL iade almış oldum.

ECA kombi söküldükten sonra bu süreçte araştırdığım Vaillant kombi montajı yapıldı. Akşam 19 sonrası servis geldi ve açılışını yaptı.
Karşılaştırma yapacak olursak, servis kalitesi arasında uçurum var.

- Randevu merkezi olarak alınıyor.
- Kaçta müsait olduğum soruluyor. (7x24 hizmet veriliyormuş)
- Telefonla merkezden aranıp gelecek servis personelinin ismi veriliyor ve yarım saat içinde geleceği iletiliyor.
- Servis personeli gelmeden önce arıyor.
- Tam vaktinde geliyor.
- Açılış sırasında bağlantılar kontrol ediliyor, gaz sızıntısı olup olmadığı sprey köpük ile inceleniyor. (Diğer bir lokasyondaki ECA kombi açılışından sonraki gaz kaçağının kontrolünü kendim yapmıştım:( ve sonrasında firmayı arayıp kontrol ettirmiştim))
- Detaylı olarak kullanım bilgileri anlatılıyor. Profesyonellik adına bir eksik yok.
- Ve kombiyi kullanmaya başlıyoruz. İşte bu!!! 4 aydır çektiğimiz çile sona erdi.

Sürecin başından sonuna ürünlerine toz kondurmayan, sorunu tesisatta, bataryada, hidroforda arayan ECA firmasına sesleniyorum.
Birazcık olsa müşterilerinize inansanız, geri dönüşleri değerlendirseniz kaliteli bir ürünle piyasada olacaksınız.
Bizlerde kaliteli bir yerli ürün varken gidip yurtdışı ürünlere para bastırmamış olacağız.


ECA kombi sıcak su sorunu
ECA kombi sıcak su dengesizliği
ECA kombi sorunları

4 yorum:

  1. Çok doğru bir yazı. Benim komşumunda başına geldi. Hala sorunla boğuşuyor. Bende kombimi değiştirmek istiyorum. RCA dan uzak durmaya karar verdim.

    YanıtlaSil
  2. bende malesef eca kullanıyorum. yazın duş almak imkansız.. en kötüsüde paranla rezil olmak sırf yerli kullanmak için. kesinlikle eca tavsiye etmiyorum...

    YanıtlaSil
  3. maalesef bende de eca kombi var. bir çok parça değişti, ancak sorun değişmedi. garantisi bitti. şimdi kombiyi değiştirmeyi düşünyorum.

    YanıtlaSil
  4. Bende aynı sorunu yaşıyorum servis geliyor kullanıcı hatası diyor ve üstüne para alıyor

    YanıtlaSil